پاک افزار

نحوه تمیز شدن کارت خوان توسط کارت پاک کننده

برای اینکه کارت تمیز کننده به خوبی کارت خوان را تمیز کند، کارت شبیه کارت اعتباری یا کارت بانکی درست شده است . همانطور که کارت وارد دستگاه می شود و از درون دستگاه عبور می کند، اجزایی را که معمولاً با چیپ ست یا مگنت روی کارت در تماس هستند مانند سنسور ها ، لنزها، تراشه های خواندن/نوشتن و پین ها، تسمه ها، غلطک ها و مسیرها را تمیز می کند. محصولات پاک کننده کارت به طور گسترده توسط سازندگان دستگاه و متخصصان این صنعت پذیرفته و تایید شده است.
این کارت ها عمر تجهیزات را افزایش می دهد
 استفاده منظم از کارت پاک کننده آلودگی را از داخل تجهیزات شما پاک می کند. کثیفی که در طول زمان انباشته می شود می تواند منجر به تراکنش ناموفق شود و احتمالاً به تجهیزات آسیب برساند.

کارت تمیز کننده در کارت خوان های موتوری

برای تمیز نمودن کارت خوان های موتوری، کارت تمیز کننده که آغشته به الکل با خلوص بالاست به دو روش وارد کارت خوان می شود و از درون مسیر کارت در کارت خوان عبور میکند. با وارد نمودن 3 الی 4 بار تمامی ذرات، چربی و غبارها از روی تسمه، غلطک، هد مغناطیسی و دیگر سنسور های کارت خوان جذب کارت تمیز کننده میشود.

باز نمودن شاتر کارت خوان معمولا به وسیله برنامه های Diag یا دیگر نرم افزارهای خودپرداز و از طریق پنل اپراتوری انجام میگردد.

کارت های تمیز کننده ای که دارای نوار مغناطیسی هستند، به آسانی و بدون استفاده از هیچ گونه برنامه ای وارد کارت خوان می شوند.(نوار مغناطیسی روی کارت، سنسور Pre-head روی کارت خوان را فعال نموده و شاتر کارت خوان باز میشود.)

کارت تمیز کننده با نوار مغناطیسی